Egészség A-tól Z-ig

Kosaram - 0 0 Ft

Az Ön bevásárlókosara üres.

INGYENES SZÁLLÍTÁS
20 000 Ft felletti vásárlásnál
PÉNZVISSZAFIZETÉS
visszavételi garancia
ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
hívjon vagy írjon e-mailt

A meditáció ideális testhelyzetei

A meditáció ideális testhelyzetei

Felgyorsult világunkban nehéz megtalálnunk azt a módszert, amivel oldhatjuk feszültségünket és ellazíthatjuk megfáradt testünket, lelkünket, szellemünket. A relaxáció, meditáció kitűnő eszköz a lazításhoz, de ehhez is szükséges egy kevés előtudás.

Meditálni ülő helyzetben a legkényelmesebb – a gerinc ilyenkor tud kiegyenesedni. Vannak, akik a lótuszülést kedvelik, mások viszont szívesen mélyednek el magukban egy széken ülve, talpukat a padlón pihentetve. A lényeg az, hogy a testhelyzet kényelmes legyen, könnye el tudjunk lazulni. Testileg kiegyensúlyozottan ugyanis könnyebb meditációra alkalmas állapotba kerülni.

Könnyű testhelyzet:
1. Üljünk a padlóra nagy terpeszben, billentsük előre a medencénket, s üljünk egyenes derékkal. Hajlítsuk be az egyik lábszárunkat, hogy sarkunk az ellen oldali comb belső oldala mellé kerüljön.
2. Hajlítsuk be és húzzuk magunk alá a másik lábszárat, hogy a lábfej az ellen oldali sípcsont alá kerüljön. Most, hogy keresztbe vetett lábbal ülünk, engedjük le térdünket a padlóra. Kezünket fektessük a combunkra, a térdünkre, vagy vegyünk fel valamilyen mudra-kéztartást.
3. Húzzuk ki a hátunkat és a derekunkat, a fejünk búbja így még távolabb kerül a gerinc aljától. Fölszegett állunk legyen párhuzamos a padlóval, tarkónk nyúljon meg. Hátizmainkat húzzuk be és fölfelé, és ezzel is szilárdítsuk gerincünket!

Lótuszülés:

1. Üljünk a padlóra nagy terpeszben. Billentsük előre a medencénket, majd üljünk egyenes derékkal. Hajlítsuk be a bal lábszárat, a lágyékhoz közelítő lábfej kerüljön a jobb comb mellé.
2. hajlítsuk be a jobb lábszárat. Fogjuk meg a lábfejet mindkét kézzel, és fektessük a bal combra. Külső széle legyen a lágyék szomszédságában, talpunk nézzen fölfelé. Ez a fél lótuszülés. Gyakoroljuk mindkét lábbal néhány hétig, majd húzzuk a bal lábfejet a jobb térd fölött a jobb combra. Külső széle legyen a lágyék szomszédságában, a talp nézzen fölfelé. Ez a teljes lótuszülés.
3. fektessük két kezünket a combunkra, térdünkre, vagy vegyük fel valamelyik mudra-kéztartást. Hátunkat és derekunkat tartsuk egyenesen, tarkónk nyúljon meg. Belégzéskor összpontosítsunk a kényelmetlennek érzett testrészekre, majd kilégzéssel távolítsuk el a feszültséget!

 

ÍRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE
Betöltés...
Kérjük várjon...